The Autosampler

Krzysztof Cybulski
Autosampler to urządzenie nasłuchujące i rejestrujące dźwięki otoczenia, stworzone na bazie mikrokomputera Raspberry Pi i zasilane energią słoneczną. Na podstawie doświadczeń w programowaniu narzędzi muzycznych oraz budowie fizycznych instrumentów, urządzenie zostało zaprojektowane tak, by automatycznie wykrywać harmoniczne dźwięki (o określonej wysokości, np. klakson, głosy, szczekanie psa). Po ich rozpoznaniu dźwięk zostaje zapisany jako próbka dźwiękowa wraz z informacją o jego wysokości.. Zebrane dźwięki z różnych charakterystycznych punktów Warszawy, takich jak Dworzec Centralny, Stare Miasto czy okolice Trasy Łazienkowskiej, stworzyły unikalną bibliotekę dźwiękową  Wszystkie zebrane dźwięki będą dostępne na licencji Creative Commons, materiały można pobrać ze strony: https://krzysztofcybulski.com/autosampler.php. Autosampler zwraca uwagę na akustyczny aspekt przestrzeni publicznej Warszawy, jednocześnie podkreślając znaczenie ekologii dzięki wykorzystaniu energii odnawialnej. Proces rejestracji, przypominający działanie street-artu, tworzy nowy sposób dokumentowania i interpretowania brzmienia miasta.The Autosampler is a device designed to listen to and record ambient sounds, built using a Raspberry Pi microcomputer and powered by solar energy. Based on experience in programming musical tools and building physical instruments, the device has been designed to automatically detect harmonic sounds (of a specific pitch, such as car horns, voices, dog barks). Upon detection, the sound is recorded as a sample along with information about its pitch. Collected sounds from various iconic locations in Warsaw, such as the Central Railway Station, the Old Town, and the area around the Łazienkowska Route, have been compiled into a unique sound library. All collected sounds are available under a Creative Commons license and can be downloaded from the website: https://krzysztofcybulski.com/autosampler.php. The Autosampler highlights the acoustic aspect of Warsaw's public spaces while emphasizing the importance of ecology through the use of renewable energy. The recording process, reminiscent of street art, creates a novel way of documenting and interpreting the soundscape of the city.


© Krzysztof Cybulski
© Krzysztof Cybulski
© Krzysztof Cybulski
© Krzysztof Cybulski
© Krzysztof Cybulski
© Krzysztof Cybulski



Krzysztof Cybulski (*1980) – muzyk i artysta dźwiękowy. W swojej twórczości łączy elementy analogowe, cyfrowe, akustyczne i mechaniczne, wykorzystując postcyfrowe podejście. Łączy nowe i przestarzałe technologie, tworząc zaskakujące i innowacyjne połączenia, które stają się interaktywnymi instalacjami dźwiękowymi i instrumentami.
Doktor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie honorowe w konkursie Prix Ars Electronica w kategorii "digital musics & sound art". Zdobywca drugiej nagrody oraz trzykrotny półfinalista konkursu Margaret Guthman Musical Instruments na Georgia Institute of Technology (USA, 2014, 2015, 2016, 2020). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej (PSeME), współzałożyciel kolektywu sztuki nowych mediów panGenerator.
Prezentował swoje prace na takich wydarzeniach jak Ars Electronica Festival (Austria, 2018, 2017), Athens Digital Art Festival (Grecja, 2018), International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Dania, 2017; Wielka Brytania, 2020; Nowa Zelandia, 2022), Warszawska Jesień (Polska, 2023, 2022, 2019, 2016), Audio Art (Polska, 2018), Musica Polonica Nova (Polska, 2018), Biennale WRO (Polska, 2015), Ad Libitum (Polska, 2015), Instalakcje (Polska, 2015). Współpracował m.in. z takimi artystami jak Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Sławomir Wojciechowski.
Był stypendystą Miasta Stołecznego Warszawy w 2019 roku, Ministra Kultury w 2017 roku oraz otrzymał granty kompozytorskie w 2013 i 2015 roku. Współzałożyciel zespołu post-rockowego Lomi Lomi związanego z wytwórnią Lado ABC oraz tria Cybulski/Lipiński/Szuszkiewicz.

Krzysztof Cybulski (*1980) - musician and sound artist. In his work he combines analog, digital, acoustic and mechanical elements in a postdigital approach, mixing new and obsolete technologies to create new and surprising combinations that eventually become interactive sound installations and instruments.
PhD holder from Chopin Warsaw University of Music. He received honorary mention at Prix Ars Electronica in 2017 in the category "digital musics & sound art". Second prize winner and three time semifinalist of Margaret Guthman Musical Instruments competition at Georgia Institute of Technology (USA, 2014, 2015, 2016 & 2020). A member of PSeME (polish section of International Confederation of Electroacoustic Music) , co-founder of new media art collective "panGenerator". He presented his work at events such as Ars Electronica Festival (Austria, 2018, 2017), Athens Digital Art Festival (Greece, 2018), International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Denmark, 2017, UK, 2020, New Zealand, 2022), Warsaw Autumn Festival (Poland, 2023, 2022, 2019, 2016), Audio Art (Poland, 2018), Musica Polonica Nova (Poland, 2018),Biennale Wro (Poland, 2015), Ad Libitum (Poland, 2015), Instalakcje (Poland, 2015) and collaborated with artists such as Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Slawomir Wojciechowski. He'd been awarded art scholarship from Capitol City of Warsaw in 2019, Polish Ministry of Culture in 2017 and composition grants in 2013 and 2015. Co-founder of post-rock group Lomi Lomi of Lado ABC label and his own Cybulski/Lipiński/Szuszkiewicz trio.