Komorebi to stado sztucznych istot, które tworzą muzykę w odpowiedzi na światło słoneczne, chmury i cienie drzew kołyszących się na wietrze. Nazwa pochodzi z języka japońskiego i oznacza „światło słoneczne prześwitujące przez drzewa”. Projekt zaprasza do doświadczenia gry światła i cienia na leśnym podłożu w formie muzyki, sugerując, że „życie” może być cechą złożonych systemów, wykraczającą poza świat organizmów biologicznych. Stado, składające się ze 100 elektronicznych istot, działa niezależnie, wymieniając informacje za pomocą sygnałów fizycznych filtrowanych przez przestrzeń, która je dzieli. Każda istota reaguje na swoje otoczenie, takie jak zmiany oświetlenia, dźwięki środowiska czy dźwięki innych istot. W ten sposób generuje przestrzenną muzykę, która ewoluuje wraz z pogodą. Zwiedzający mogą eksplorować instalację, spacerując i obserwując, jak muzyka zmienia się w przestrzeni, lub usiąść, aby wsłuchać się w jej stopniową ewolucję. Komorebi zostało zaprojektowane do prezentacji w parkach, ogrodach i lasach, łącząc muzykę elektroniczną z naturalnym otoczeniem. Projekt pozwala na głębsze połączenie z naturą, podkreślając jej nieustanne przemiany.Komorebi is a swarm of artificial creatures that create music in response to sunlight, clouds, and the shadows ofsdsds trees swaying in the wind. The name, derived from Japanese, means “sunlight shining through trees.” The project invites us to experience the interplay of light and shadow on the forest floor as music, proposing that "life" can also be a property of complex systems beyond biological organisms. The swarm, consisting of 100 electronic creatures, operates independently while sharing information through physical signals filtered by the space between them. Each creature responds to its surroundings, including light changes, environmental sounds, and the sounds of other creatures, generating spatial music that evolves with the weather. Visitors can explore the installation by walking through it to experience how the music shifts in space or sitting to observe its gradual evolution over time. Komorebi is designed for parks, gardens, and forests, blending electronic music with the natural environment and fostering a deeper connection with nature's constant transformations.
Matteo Holyoke Marangoni urodził się we Florencji w 1982 roku w mieszanej rodzinie artystycznej, włosko-amerykańskiej. Studiował wykonawstwo muzyczne, inżynierię dźwięku i zarządzanie kulturą, a w 2011 roku uzyskał tytuł magistra w ArtScience Interfaculty w Hadze. W swojej praktyce artystycznej koncentruje się na tworzeniu doświadczeń sensorycznych, które łączą dźwięk, przestrzeń, obraz i ciało. Jego performanse i instalacje przedstawiają procesy fizyczne, zjawiska sensoryczne i maszyny w sposób muzyczny i teatralny. W swoich pracach wykorzystuje technologię DIY, systemy cyfrowe, robotykę, przestrzenie architektoniczne, ludzi oraz inne formy życia. Z tych elementów tworzy poetyckie rytuały, badając przestrzeń między podmiotem a przedmiotem, naturą a technologią, materialnością a transcendencją, a także eksplorując absurd, ciekawość, wynalazczość i kontemplację.
Matteo Holyoke Marangoni was born in Florence in 1982 in a mixed Italian and American family of artists. He studied music performance, sound engineering and cultural management, before receiving a masters diploma from the ArtScience Interfaculty in The Hague in 2011. In his art practice he focuses on creating sensory experiences that connect sound, space, image and the body. His performances and installations present physical processes, sensory phenomena and machines in ways that are both musical and theatrical. He works combine DIY electronics, digital systems, robotics, architectural spaces, humans and other life forms. With these elements he composes poetic rituals addressing the space between subject and object, nature and technology, materiality and transcendence, the absurd, curiosity, invention and contemplation.Ļ
Dieter Vandoren (ur. 1981, Belgia) jest artystą, performerem i twórcą technologii kreatywnych. Jego prace czerpią z różnorodnych dziedzin, takich jak muzyka, technologie informatyczne i eksperymentalna architektura. Koncentruje się na tworzeniu i grze na przestrzennych audiowizualnych instrumentach oraz środowiskach z naciskiem na ucieleśnienie, immersję i podstawowe doświadczenia sensoryczne. Dieter posiada tytuł magistra ArtScience Interfaculty (Królewska Akademia Sztuk Pięknych i Królewski Konserwatorium w Hadze) oraz licencjat z komunikacji cyfrowej (Uniwersytet Nauk Stosowanych w Utrechcie). Jego prace były prezentowane na takich wydarzeniach i w miejscach jak Ars Electronica (Austria), Club Transmediale, Akademie der Künste Berlin (Niemcy), NIME/Goldsmiths (Wielka Brytania), Artefact/STUK (Belgia), Medialab Prado (Hiszpania), Electrochoc (Francja), Sound Around Kaliningrad (Rosja), Sin Pin Pier Gallery (Tajwan), Gaudeamus Muziekweek, November Music, Rewire, TodaysArt, STEIM, STRP, Glow, FIBER (Holandia) i wielu innych.Dieter Vandoren (°1981, Belgium) is an artist, performer and creative tech developer. His work draws from diverse backgrounds in music, IT and experimental architecture and revolves around the creation and play of spatial audiovisual instruments and environments with a focus on embodiment, immersion and primary sensory experiences. Dieter has a masters degree from the ArtScience Interfaculty (Royal Academy of Art & Royal Conservatoire The Hague) and a bachelor in Digital Communication (University of Applied Sciences Utrecht). His works have been featured at Ars Electronica (AT), Club Transmediale, Akademie der Künste Berlin (DE), NIME/Goldsmiths (UK), Artefact/STUK (BE), Medialab Prado (ES), Electrochoc (FR), Sound Around Kaliningrad (RU), Sin Pin Pier Gallery (TWN), Gaudeamus Muziekweek, November Music, Rewire, TodaysArt, STEIM, STRP, Glow, FIBER (NL) and more.