Mateo Marangoni and Dieter Vandore
Krzysztof Cybulski
Doktor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie honorowe w konkursie Prix Ars Electronica w kategorii "digital musics & sound art". Zdobywca drugiej nagrody oraz trzykrotny półfinalista konkursu Margaret Guthman Musical Instruments na Georgia Institute of Technology (USA, 2014, 2015, 2016, 2020). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej (PSeME), współzałożyciel kolektywu sztuki nowych mediów panGenerator.
Prezentował swoje prace na takich wydarzeniach jak Ars Electronica Festival (Austria, 2018, 2017), Athens Digital Art Festival (Grecja, 2018), International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Dania, 2017; Wielka Brytania, 2020; Nowa Zelandia, 2022), Warszawska Jesień (Polska, 2023, 2022, 2019, 2016), Audio Art (Polska, 2018), Musica Polonica Nova (Polska, 2018), Biennale WRO (Polska, 2015), Ad Libitum (Polska, 2015), Instalakcje (Polska, 2015). Współpracował m.in. z takimi artystami jak Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Sławomir Wojciechowski.
Był stypendystą Miasta Stołecznego Warszawy w 2019 roku, Ministra Kultury w 2017 roku oraz otrzymał granty kompozytorskie w 2013 i 2015 roku. Współzałożyciel zespołu post-rockowego Lomi Lomi związanego z wytwórnią Lado ABC oraz tria Cybulski/Lipiński/Szuszkiewicz.
PhD holder from Chopin Warsaw University of Music. He received honorary mention at Prix Ars Electronica in 2017 in the category "digital musics & sound art". Second prize winner and three time semifinalist of Margaret Guthman Musical Instruments competition at Georgia Institute of Technology (USA, 2014, 2015, 2016 & 2020). A member of PSeME (polish section of International Confederation of Electroacoustic Music) , co-founder of new media art collective "panGenerator". He presented his work at events such as Ars Electronica Festival (Austria, 2018, 2017), Athens Digital Art Festival (Greece, 2018), International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Denmark, 2017, UK, 2020, New Zealand, 2022), Warsaw Autumn Festival (Poland, 2023, 2022, 2019, 2016), Audio Art (Poland, 2018), Musica Polonica Nova (Poland, 2018),Biennale Wro (Poland, 2015), Ad Libitum (Poland, 2015), Instalakcje (Poland, 2015) and collaborated with artists such as Robert Curgenven, Krzysztof Knittel, Anna Zaradny, Norman Leto, Slawomir Wojciechowski. He'd been awarded art scholarship from Capitol City of Warsaw in 2019, Polish Ministry of Culture in 2017 and composition grants in 2013 and 2015. Co-founder of post-rock group Lomi Lomi of Lado ABC label and his own Cybulski/Lipiński/Szuszkiewicz trio.
Dostarczamy profesjonalny mobilny sprzęt, który można używać w dowolnej lokalizacji, aby zasilać i nagłaśniać wydarzenia przez całą dobę bez konieczności podłączenia do sieci elektrycznej.
Cała linia akustycznych produktów PikiP jest w pełni autonomiczna dzięki naszym generatorom energii słonecznej, które wykorzystują opatentowaną technologię wzmacniaczy PikiP. Sprzęt może być również wykorzystywany w instalacjach stacjonarnych. Linia PikiP Energy obejmuje stacje energetyczne dostępne w trzech poziomach mocy — 10, 16 i 32 A — dostarczające do 3x10 kVA w trójfazowym układzie, wraz z platformami fotowoltaicznymi, co stanowi cichą i ekologiczną alternatywę dla generatorów spalinowych. Stacje mogą zasilać całe zaplecze wydarzeń: systemy nagłośnieniowe, oświetlenie, bary, catering oraz sprzęt sceniczny.
We provide professional mobile equipment that can be used in any location, for events to be powered and amplified day and night without requiring connection to the grid.
The entire PikiPacoustic range is fully autonomous thanks to our solar energy generators, which incorporate PikiP’s patented amplifier technology. This equipment can also be used for fixed installations if needed. The PikiPenergy range is composed of energy stations available in three power levels ; 10, 16, and 32A—and capable of delivering up to 3x10kVA in three-phase, along with photovoltaic platforms, providing a quiet and eco-friendly alternative to the use of thermal generators. It is meant to power all the equipment used during an event: sound systems, lighting, bar and catering, backline.
PikiP Stage
BPikiP Veloma
BPikiP Booth
PikiP Energy
All photos © PIKIP SOLAR SPEAKERS
Sun Boxes
Dźwięki Sun Boxes są opisywane jako kojące i jednocześnie energetyzujące – wyjątkowe połączenie cech często przypisywanych jodze lub medytacji. Uczestnicy instalacji mogą zwolnić tempo i dostrzec subtelności rozwijającej się kompozycji. W dzisiejszym świecie pełnym technologii i ciągłego pośpiechu Sun Boxes oferuje potrzebną chwilę wytchnienia, nie tylko pozwalając, ale wręcz zachęcając, by się zatrzymać i odnaleźć spokój.
Wilson Circle
© Craig Colorusso
Instalacja jest zorganizowana w formie koła, wykorzystując zarówno dźwięki naturalne, jak i syntetyczne, aby stworzyć dynamiczny pejzaż dźwiękowy, który zmienia się w czasie. Okrągły układ nie tylko wzmacnia właściwości akustyczne przestrzeni, ale także buduje poczucie wspólnoty wśród uczestników, wciągając ich w sam środek doświadczenia. To jak mały zakątek lasu, który wydaje dźwięki.
Bridges
Path of the Bumblebee
A History of Solar Power Art and Design by Alex Nathanson
(Historia sztuki i designu zasilanych solarnie)
© Alex Nathanson
(Historia sztuki i designu zasilanych solarnie)
Energy Transition Design LLC’s Educational Solar Cart
(Edukacyjny Wózek Słoneczny firmy Energy Transition Design LLC)
© Alex Nathanson
© Alex Nathanson
(Edukacyjny Wózek Słoneczny firmy Energy Transition Design LLC)
Daniel jest jedynym lutnikiem, który bezpośrednio studiował u wynalazcy daxofonu, Hansa Reichela. Jego instrumenty były prezentowane na całym świecie, m.in. w Kanadzie, Kalifornii, Norwegii, Niemczech, Francji, Japonii, Kazachstanie i Australii. Daniel uzyskał tytuł magistra kompozycji muzycznej na Uniwersytecie Wesleyan i prowadził zajęcia z projektowania instrumentów oraz muzyki elektronicznej w Bard College, Cooper Union, a ostatnio na Ramapo College w New Jersey. Obecnie jest doktorantem w dziedzinie kompozycji i muzyki komputerowej na Uniwersytecie Wirginii.
Solar Sounders
© Daniel Fishkin
© Daniel Fishkin
© Daniel Fishkin
© Daniel Fishkin
© Daniel Fishkin
Solar Sounder to syntezator, który gra dzięki światłu słonecznemu. Działa on w sposób zupełnie odwrotny do większości układów elektronicznych, jakie możesz spotkać. Solar Soundery nie mają baterii ani pokręteł; ich dźwięk jest sterowany światłem słonecznym, które zasila wewnętrzny syntezator zaprojektowany do pracy z nieustannie zmieniającym się źródłem energii. Celem nie jest oszczędzanie energii, lecz tworzenie muzyki.
Mój dobry przyjaciel i mistrz czarów Peter Blasser zaprojektował pierwotne obwody dla rodziny instrumentów solarnych, które naśladują dźwięki natury. Byłem poruszony poetyckim potencjałem tych instrumentów i wkrótce zacząłem pracę nad własną rodziną obwodów solarnych. Solar Soundery Petera były umieszczane w tekturowych obudowach, jednak dostrzegłem potencjał w zaprojektowaniu bardziej trwałych urządzeń, które mogłyby funkcjonować na zewnątrz przez długi czas. Niektóre z moich pierwszych instrumentów solarnych korzystały z obwodów Petera, a w miarę kontynuowania projektu pojawiają się nowe układy.
Zaprojektowałem te zakrzywione drewniane obudowy, aby przekroczyć swoje granice w pracy z drewnem, a także aby stworzyć żywe, dynamiczne formy, które – mam nadzieję – wydają się bardziej ożywione niż zwykłe pudełka. Zbudowałem również mały kurnik z orzecha włoskiego i katalpy, aby można było wyciszyć instrumenty w cieniu.
Sam w sobie Solar Sounder jest prostą maszyną, ale w grupie ożywa – wesoło ćwierkając, a ich pieśni zmieniają się w ciągu dnia. Te instrumenty sugerują odmienne podejście do tradycji muzyki elektronicznej – na przykład instalacje wielokanałowe zazwyczaj skupiają się na precyzyjnym kierowaniu sygnałów w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów akustycznych. Solar Soundery oferują nowatorskie podejście do „live-diffusion”: zamiast kręcić pokrętłem, aby przesunąć dźwięk w przestrzeni akustycznej, wystarczy podnieść instrument i go przenieść. W ten sposób zachęcają do wsłuchiwania się w subtelności otaczającego środowiska.
W obliczu zmian klimatycznych zagrażających strukturom, na których tak bardzo polegamy, łatwo wyobrazić sobie dystopijne scenariusze przyszłości wpływające na nasze życie. Wyobraź sobie świat bez sieci elektrycznej. Co by się stało, gdyby rozbłysk słoneczny zniszczył systemy komunikacyjne, od których jesteśmy tak uzależnieni? Co, jeśli wybuch jądrowy zniszczyłby sieć energetyczną? Jak byśmy przetrwali? I jak tworzyć muzykę elektroniczną?
A Solar Sounder is a synthesizer played by sunlight. It works opposite from just about every other circuit you might encounter. Solar Sounders have no batteries, and no knobs; instead, its speaker output is governed by sunlight, powering an internal synthesizer that is designed to work with ever-fluctuating power source. The goal is not to conserve charge, but to make music.
My good friend and wizard Peter Blasser designed the initial circuits for a family of solar instruments that emulate natural sounds. I was moved by the poetic potential of these instruments and subsequently began working on my own family of solar circuits. Peter’s solar sounders were all housed in cardboard, however I saw the design potential to make more permanent machines that could live outside for a very long time. Some of my first solar instruments used Peter’s circuits, and as I continue to work on this project, new circuits multiply.
I built these curved wooden enclosures to stretch my limits in woodworking, and also to dream up lively, active forms, that hopefully seem more animated than boxes. I also built them a little chicken coop from walnut and catalpa, so you can quiet them down in the shade.
By itself, a Solar Sounder by itself is a crude machine, but in a group, they come to life, twittering away merrily, their songs changing as the day passes. These instruments suggest different approaches to the traditions of electronic music—for example, multi- channel installation typically concerns the expert, calculated routing of signals for beneficial acoustical results. Solar Sounders offer a novel approach to live-diffusion: instead of twirling a knob to move a voice in the sound-field, you just pick it up and move it around. Thus, these instruments encourage one to hear the nuances of their surroundings.
As global warming looms, it threatens the structures we rely upon so heavily. These days, it’s easy to imagine the most dystopian future scenario impinging itself upon our way of life. Imagine a grid-less country. What would happen if a solar flare wiped out the communication systems we depend on so dearly? What happens if a nuclear explosion destroys the power-grid? How will we survive? And how will we make electronic music?